Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

torsdag, september 21, 2006

Sommarvärmen håller i sig än och det trivs jag bra med. För min del får den gärna hålla sig året runt. Jo, jag vet att man kanske inte skall tänka så med tanke på växthuseffekten. Men det kan ju hålla sig lokalt över Tråvad och min by. Jag är glad så länge jag kan spara in på uppvärmningskostnaderna. Inne i växthuset är nu getingarna borta, men istället har det kommit mängder med stora flugor! I och för sig struntar de i mig, men varifrån kommer de?
Än är det väl ingen större fart på försäljningen, men det är i alla fall bättre än det var i Augusti månad. Men det skulle vara gott om det kom igång nu. Ekonomin är alltid skral för ett nystartat företag.
Dessutom kom alla lökarna som jag skall driva till snittblomsförsäljningen nästa år. Men jag hoppas att jag kommer att sälja rätt många tulpanlökar i lösvikt också. Fast egentligen tycker jag nog att det är lite för varmt ute för att sätta dem nu. När jag kom hem idag såg jag att mina porslinsblommor satt igång med att blomma. Dessutom har jag en Nattens drottning i ena köksfönstret. Den har i år fått mängder med nya grenar och ser mest ut som en taggig bläckfisk. Den är faktiskt så stor nu att jag inte vågar flytta den från fönstret, skulle jag få de taggarna i mig lär jag få ett h..sike att få bort dem igen.

2 Comments:

At 1:52 fm, Anonymous Anonym said...

Håller med dig, det är skönt med lite lagom värme. Men du driva tulpaner själv??!! Kan det verkligen löna sig? Annars är det kul godis att gräva ner i trädgården för hundarna, hahahaha. Här är det full rulle, 2 svarta som jagar varann, biter i varandras öron o stort nöje det ser man. Mira hälsar att hon får mera motion än hon är van vid. Kram Lotta, Kjelle & Co

 
At 7:03 fm, Blogger Christer O said...

Det går nog på ett ut ekonomiskt. Det blir ingen förlust i alla fall. Kan tänka mig att det är fart hos er nu :-) Här rusar de omkring som galningar just nu :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home