Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, september 09, 2006

Sommarvärme! Det var så skönt idag när solen sken, trots att vinden kanske inte var den varmaste. Dessutom verkar det hålla en bra bit in i nästa vecka, härligt! Dessutom var det bara enstaka getingar bland det som är kvar av vindruvorna. Hemma i stugan verkar de dock fortfarande vara rätt aktiva.
Till min förvåning kom det ytterligare en samlare av streptocarpusar igår och köpte några av mina blå frösådder. De måste vara betydligt mycket finare än jag trodde. Så jag kommer troligtvis att bli av med dem, trots att jag har ganska många kvar. De rosa jag har vill de ju hellre köpa, men där viker jag inte en tum, de skall förökas till nästa år. Då har de ju något att se fram emot i alla fall. Kanske skall jag lägga ned de ovanligare pelargonerna, de har inte alls varit så eftertraktade som jag hoppats på. Fast jag sålde en enorm P. hispidum igår. Har aldrig sett den blomma, men jag har en kvar som jag får spara till dess. Ja, ja. Än är det långt tills nästa vår.