Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, december 25, 2006

Så har juldagarna snart passerat. Att ha öppet till klockan 18.00 på lördagen innan julafton var väl inte den smartaste idé jag haft i mitt liv. Folk i Tråvadstrakten är väldigt traditionsbundna och handlar inte blommor efter två på lördagen. Men å andra sidan kunde jag och hundarna sitta inne på kontoret och ha det bra istället. De låg i min provisoriska säng och jag satt i fåtöljen och läste en bra bok. På julaftonen kommer det inte så mycket folk, men de som kommer är alltid på gott humör och stress är ett ord som inte existerar då. De kommer med paket som de skall få in en blomma i på ett eller annat sätt. Det blir sällan som de hade tänkt sig det från början, men då prövar vi fram nya varianter istället. Hittills har jag aldrig stött på någon som varit grinig eller irriterad när de gått. Efter stängning så hade jag en leverans. Vägbeskrivningen var något vag och det är alltid spännande att få se om man kommer fram i någorlunda rätt tid. Jag hade tur och hittade rätt med en gång, men så har jag också
”Motormännens vägatlas ” från 1963. Om man bortser från att många av de mindre byarna som är utsatta i den, inte existerar, så är den utmärkt.
Efter det gick jag till goda vänner och firade jul. Jag fick faktiskt julklappar :-) En stor korg med mat och godis och dessutom fick jag ett paket med tre mörka öl :-) Jag anser att öl skall vara riktigt mörkt, Guinness alltså. Men nu får jag pröva en tjeckisk variant och en tredje sort som jag just nu tappat namnet på. Dessutom fick jag en julklapp från de som beställde julleveransen, en flaska rioja- vin. Julen kunde ju vara sämre :-)
Ha en riktigt god fortsättning!!
Christer.

1 Comments:

At 3:17 fm, Anonymous Anonym said...

Emma önskar god fortsättning på jul-och nyårshelgen, med många köpglada kunder. Matte kan ju ringa så kommer det säkert några. Julen var bra med BENPAKET TILL EN MYCKET SNÄLL VOVVE. Sedan är det inte dummt att städa alla skålar med div. rester i, det blev nog ett julbord det också. hälsar emma genom matte

 

Skicka en kommentar

<< Home