Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, december 30, 2006

Så är det snart ett nytt år igen. Tycker att det inte var så längesedan 2006 började. På söndag börjar jag plocka isär de julgrupper som är kvar. Intresset för dem har ju falnat redan denna veckan, även om jag faktiskt sålt några så sent som idag. Vanligtvis går det ju inte att sälja vita snittblommor i Tråvad, men till nyår vill många ha vita rosor. Även tulpaner brukar vara eftertraktade. Vita rosor verkar inte ha gått att få tag i Vara kommun. Kunder åkte runt till oss alla eller ringde runt till oss och frågade efter dem. Skönt att jag inte var ensam om att inte ha några i alla fall :-) Tulpaner var det bara tre som ville ha, så det var inte så farligt att jag missade att beställa dem trots allt. Jag har lovat att ha dem till nästa vecka i alla fall. Snart är det ju dessutom dags att jag plockar fram de som jag driver själv. Jag var lite sen mes att plantera dem, så vi får väl se om de är redo att tas fram i värmen nästa vecka. Men troligare är det att de vill stå någon vecka till i kylcontainern.
Så nu kommer ett nytt år med nya bekymmer och jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!

6 Comments:

At 9:02 fm, Anonymous Anonym said...

GOTT NYTT ÅR FRÅN EMMA OCH MATTE OCH HUSSE, vi önskar att ditt år blir bra både privat och med växthuset emma

 
At 9:37 fm, Anonymous Anonym said...

Ljusneflocken önskar dig åxå ett Gott Nytt År!!!! Vi ligger inte o plaskar i badet ännu, men snart så. Har du kollat bilderna på AoT så du fått se bjässen Mira leker med? Å sen en sak till, min amaryllisar..........va gör man med dom nu så dom kanske blommar nästa år. Nästan 1 år i matkällaren trodde jag var rätt, fick bara blad.......blääääää.
Kram Lotta &Co

 
At 10:59 fm, Anonymous Anonym said...

Gott Nytt År Christer!

Hoppas det kommande året blir superbra för dig och din handelsträdgård.
Som jag tolkade ditt inlägg så finns du på plats i handelsträdgården även imorgon, så jag försöker nå dig då per telefon. Tiden har liksom runnit iväg denna veckan, samt att jag även helt glömt bort det någon dag. Illa, jag vet!

 
At 2:18 fm, Anonymous Anonym said...

Gott Nytt År på Dig Christer!

Våra amaryllis (Susan) blomar för fullt nu medan hyacinterna ska förpassas - tänkte sätta ut dom i jorden idag för det är fortfarande så varmt.
Hoppas affärerna kommer att gå jättebra detta året - vi tittar förbi frampå vårkanten.
Massor av hälsningar från Ingrid och Lars i Göteborg.

 
At 2:59 em, Blogger Hannele på Hisingen said...

Gott nytt år.

 
At 1:33 fm, Blogger Christer O said...

Jag hoppas att början på det nya året blivit bra!
God fortsättning!
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home