Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

söndag, januari 21, 2007

När beslutet väl var taget gick det fort att lägga ned handelsträdgården. Jag bestämde mig på lördagen för en vecka sedan och igår var det över. Nu är stället till salu och det finns flera intresserade. Om de sedan menar allvar återstår ju att se. Mitt problem var ju att jag bara fick 30 000 kr i checkkredit och som ny måste man ha 100 000 kr. Så därför kunde jag inte köpa in pluggplantor förra året, som jag måste. Trots att försäljningen var betydligt bättre på våren än året innan, fick jag aldrig ihop den buffert som jag måste för hösten och vintern. När sedan hösten dessutom blev extra varm och alla hade sina sommarblommor kvar ute, så blev det ju inga höstblommor sålda. Tyvärr vände jag mig till andra banker för sent, det skulle jag gjort redan från början egentligen. Att jag allt eftersom tiden gått fått höra allt mer hårresande historier, om just min bank, om hur de behandlar småföretagare fick mig att inse hur det skulle gå för mig. Men jag ångrar inte att jag prövade, jag har verkligen stormtrivts med detta!
Bloggen läggs dock inte ned nu, jag kommer att fortsätta skriva här framöver och berätta hur det är, åtminstone tills stället är sålt.
Ha det gott!

5 Comments:

At 2:19 em, Anonymous Anonym said...

Så tråkigt, Christer. Men jag hoppas verkligen att framtiden ordnar sig för dig ändå. Du har ju ett enormt kunnande om växter och det vore väldigt roligt om handelsträdgården kunde leva kvar.
Kommer att fortsätta läsa din blogg!
Ingrid Gbg

 
At 12:54 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Christer

Tråkigt att du inte kan fortsätta.

/Henrik

 
At 2:13 em, Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Nämen :-( Så himla tråkigt. Jag hoppas att det ordnar sig för dig och att du får hålla på med det du gillar mest. Lycka till!

 
At 2:03 fm, Anonymous Anonym said...

Tänker på dig! Kram LjusneLotta & Co........kom hit sen o ta dig lite vila ska vi passa upp på dig.

 
At 6:19 em, Anonymous Anonym said...

Otroligt tråkigt Christer! Hoppas du får sålt stället snabbt nu i alla fall och att du inte förlorar alltför mycket pengar på kuppen.
Lycka till med jobb i framtiden och jag hoppas vi ser dig i trädgårdssvängen snart igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home