Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

onsdag, februari 07, 2007

Vad är det i huvudet som gör att när man ändå plockar hem en hel del krukväxter från Tråvad, ändå inte tar m ed ytterkrukor eller krukfat? Finns det en liten del i huvudet som högljutt talar om att det är väl ändå onödigt. Det är ju trots allt alla tefat, lock och gamla tekoppar under krukorna som skapar den hemtrevliga atmosfären i hemmet. Kan det vara samma del av hjärnan som alltid talar om för mig att det är ju onödigt att skaffa hem en glödlampa till lampan i trappen upp till sovrummet. Varför då, du kan ju den trappen i sömnen, inte behövs det en lampa där. Det kan också vara den som ständigt ständigt talar om att dasspappret kommer att räcka länge till. Ingen panik att köpa det inte! Köp lite godis istället eller varför inte lite mer mat, så att jag verkligen får se hur länge det räcker :-) Sedan helgen står det nu krukor lite överallt i mitt hem. Alla fönster är belamrade, köksbordet kan jag knappt se och till och med hallbyrån är full av växter. Då har jag ju ändå inte fått hem det stora lasset i Tråvads källare. Det finns nog tillräckligt med plats i min källare, men finns det sedan utrymme för mig att gå och vattna då? Det återstår att se. Jag har i alla fall börjat med tanken på att tömma mitt lilla akvarium, så får jag den lilla symaskinsbänken som ytterligare yta. Allt för mina växter :-)

1 Comments:

At 1:03 fm, Anonymous Anonym said...

Hehe, du kanske inte kan ta hem allt du har ju inte så stort hus. Men annars är det väl som vanligt med att glömma ta med sig: Det man inte har i huvudet får man in fötterna!!!!!!! Kram LjusneLotta & Co

 

Skicka en kommentar

<< Home